پشتیبانی فنی و مزایای داشتن آن یا معایب نداشتن پشتیبانی فنی

پ

پشتیبانی فنی و تعریف های متعدد

هر ارائه دهنده نرم افزار یا سیستمی موظف به ارائه پشتیبانی فنی رایگان در بازه ای مشخص می شود که مواردی که در آن قابل ارائه است جلوتر بررسی می کنیم.

به نقل از ویکی پدیا

بسیاری از شرکت‌ها خدمات پشتیبانی فنی را برای محصولاتی که پیش‌تر به فروش رسانده‌اند در نظر گرفته و این خدمات به صورت رایگان یا پس از پرداخت هزینه ارائه می‌شود. پشتیبانی فنی می‌تواند از طریق ایمیل، پشتیبانی زنده و آنلاین به واسطه نرم‌افزار یا وب سایت نیز ارائه گردد.

ویکی پدیا

بررسی پشتیبانی در VIP-SYSTEM

ما برای محصولی مانند اسکریپت VIP نسخه vPlus Final به صورت پیشفرض و بعد از خرید ، بر روی حساب شما یک اکانت 3 ماه پشتیبانی فعال می شود که در این بازه علاوه بر دریافت پشتیبانی رایگان ، امکان دریافت کامل بروز رسانی ها ، ارسال پیامک به تعداد نامحدود و … خواهید داشت.

اما برای برخی محصولات نوشته شده پشتیبانی فنی وجود ندارد ، درواقع با توجه به نوع سیستم و حجم آن با توجه به سیاست های چیده شده ، بهتر بوده جهت سود برابر (ما و شما) این مورد به صورت کلی رایگان ارائه نشود.

چرا به صورت پیشفرض 3 ماه در نظر گرفته شده ؟

با توجه به اینکه شما می توانید به تعداد نامحدود و رایگان پیامک از طریق سیستم ارسال کنید و همانند سیستم های قبلی نیاز به شارژ پنل پیامک و … نیست و همچنین بروز رسانی نیز ارائه می شود که با ارائه بروز رسانی گاها پشتیبانی فنی رساندن سخت تر می شود ، در نتیجه طبق تجربه بازه ی 3 ماه ، می تواند برای ما و شما موثر باشد.

چرا باید برای پشتیبانی فنی هزینه کرد ؟

در واقع شما هزینه ی سورس یک سیستم اشتراکی ( سیستمی که به صورت عمومی در حال فروش می باشد ) را پرداخت نموده اید و فروشنده یعنی ما خودرا موظف دانسته تا 3 ماه به صورت رایگان به شما پشتیبانی ارائه کند و پس از آن زمان برای دریافت هرگونه خدمت یا دریافت بروز رسانی خودکار باید اشتراک پشتیبانی تهیه کنید.

چرا برای دریافت بروز رسانی ها باید اشتراک پشتیبانی تهیه کرد ؟

در زمان خرید سورس ، ابتدا شما فقط هزینه ی سورس را پرداخت کرده اید که ارائه دهنده مایل است تا 3 ماه نیز شما خدمات رایگان دریافت کنید ولی زمانی که بحث رفع یک یا چند مورد ایراد فرا می رسد یا زمانی که انبوهی از امکانات جدید به سیستم قرار هست اضافه شود ، درصورتی که شخص بخواهد هزینه ی هر مورد را تک به تک پرداخت کند ، مطئنا هزینه نهایی خیلی بیشتر از هزینه ی اشتراک می باشد.

جدا از موارد توضیح داده شده ، با توجه به اینکه سیستم سورس باز می باشد ، خیلی راحت خریداران می توانند آن را پخش کنند ولی با توجه به اینکه برای هر سیستم یک فایل مجزا بر اساس کد لایسنس ارسال می شود ، حداقل فایل بروز رسانی برای آن دسته از استفاده کنندگان که هزینه ای بابت سیستم نکرده اند ، قابل استفاده نخواهد بود.

هزینه ای که برای تهیه اشتراک می کنید ، فقط برای پشتیبانی فنی نیست و موارد زیر را نیز شامل می شود :

  • ارسال پیامک به تعداد مشخص و دلخواه
  • دریافت تمامی بروز رسانی ها به صورت رایگان
  • رفع مشکلات فنی و عیب یابی مشکل شما به صورت رایگان
  • اولویت پاسخگویی بالاتر نسبت به دیگر کاربران

برای هر محصول خریداری شده ، باید اشتراک پشتیبانی فنی مجزا تهیه نمود ؟

شاید روش صحیح آن همین باشد ولی خیر ! شما با داشتن یک اشتراک پشتیبانی می توانید برای تمام محصولات خود از آن استفاده نمایید.

تفاوت پشتیبانی لایف تایم با دیگر اشتراک های پشتیبانی

درصورت خرید این نوع اشتراک ، زمانبندی اشتراک شما دیگر محاسبه نمی شود و دائمی در نظر گرفته می شوید ! علاوه بر امکانات فوق، برخی از بروز رسانی های حساس فقط و فقط برای این دسته از کاربران ارسال می شود و یا برخی دیگر از بروز رسانی ها که قرار هست عمومی ارسال شود ، ابتدا بر روی سیستم اشخاصی که این اشتراک را دارند نصب می شود و پس از دو ماه به صورت عمومی برای همه ارسال می گردد ، قصد از این کار تست بروز رسانی نیست ، درواقع قبل از ارائه ابتدا تست می شوند ولی باعث می شود وب سایت این دسته از کاربران کامل تر و دارای امکانات بیشتری باشد !

نتیجه گیری نهایی

ما طبق تجارب کسب کرده بر روی سیستم قبلی و نوع ارائه پشتیبانی فنی که گاها هیچ یک از کاربران هزینه ی آن را پرداخت نمی کردند که فوق العاده ناچیز بود و از طرفی نیز انتظار دریافت پشتیبانی فوق العاده سریع و کارامد داشتند ، تصمیم گرفتیم همه چیز را در این سیستم تغییر دهیم تا امکان ارائه پشتیبانی فنی به شکل عالی به تمام کاربران داشته باشیم.

پاسخ به برخی از پرسش ها

با داشتن پشتیبانی فنی ، شخصی سازی ها و دیگر درخواست ها با تخفیف انجام می شوند ؟

بله ، بر روی تمام شخصی سازی ها تخفیف دریافت خواهید کرد.

درصورتی که مایل باشیم از سرویس پیامکی شخصی استفاده کنیم ، امکان پذیر هست ؟

بله ، ماژول آن امکان طراحی دارد.

پلنی وجود دارد که فقط شامل رفع ایرادات و دریافت بروز رسانی باشد ؟

خیر فعلا همه ی موارد با یکدیگر هست.

آخرین نظرات