آموزش اشتراک گذاری سرور و استفاده از آن

آ

با اشتراک گذاری سرور با دیگران قادر خواهید بود تا با اجاره دادن سرور و محتوای خود بتوانید کسب درامد کنید.

کاربران ما نیز می توانند با داشتن اسکریپت VIP از سرور های اشتراک گذاری شده استفاده کنند و مبلغی به شخص اجاره دهنده پرداخت نمایند.

با مطالعه مقاله ی مربوط به اجاره سرور می توانید با جزئیات این سرویس بیشتر آشنا شوید و با هزینه ای مناسب سرور اجاره ای داشته باشید بدون آنکه درگیر تهیه محتوا باشید و از طرفی با اشتراک گذاری سرور و اجاره دادن محتوا می توانید درآمد جدیدی کسب کنید.

آموزش به دو قسمت تقسیم می شود :

1- اشتراک گذاری سرور 2- استفاده کاربران از سرور اشتراک گذاری شده

1 – اشتراک گذاری سرور :

جهت اشتراک گذاری سرور نیاز به خرید اسکریپت VIP نیست ! فقط باید در وب سایت ما یعنی وی آی پی سیستم حساب کاربری داشته باشید یا اینکه ثبت نام کنید !

در قدم اول ، با ورود به حساب کاربری خود ، در منوی بالا با گزینه ی سرور اشتراکی روبرو خواهید شد که طبق تصویر زیر باید روی آن ضربه بزنید !

اشتراک گذاری سرور
اشتراک گذاری سرور

با ورود به این صفحه ، خواهید توانست گزارش کاملی از وضعیت این سرویس و همچنین جزئیات کامل آن مشاهده و مطالعه کنید.

جهت افزودن یک یا همه ی سرور های خود ، مطابق با تصویر زیر بر روی “افزودن سرور” باید کلیک کنید.

افزودن سرور
افزودن سرور

در نهایت پس از کلیک بر روی این گزینه ، برای شما یک صفحه ای جدید باز خواهد شد که می توانید اطلاعات سرور خودرا در آن قرار دهید ، این اطلاعات تحت هیچ شرایطی شامل نام کاربری و رمزعبور شما نخواهد بود و به هیچ عنوان از شما اطلاعات محرمانه سرور دریافت نمی شود.

اطلاعات سرور
وارد کردن اطلاعات سرور

شما با توجه به دسته بندی قرار داده شده می توانید سرور خودرا در یکی از آنها قرار دهید و در کادر وب سایت باید آدرس اصلی وب سایت خودرا وارد کنید که محتوای سرور مورد نظر در آن به اشتراک گذاشته شده است.

درصورتی که وب سایت فعالی ندارید ، می توانید آدرس خودرا غیرواقعی ثبت نمایید.

برای آدرس سرور ، درصورتی که آیپی یا دامنه ای مستقل هست باید فقط آدرس آن را همراه با پروتکل ارتباطی وارد کنید ؛ منظور از پروتکل مانند http یا https می باشد.

جهت مشخص کردن وب سرور بهتر چند نکته را بدانید :

  • درصورتی که Direct Download انتخاب کنید ، دانلود انجام شده امنیت خیلی پایینی دارد و اصلا توصیه نمی شود.
  • درصورتی که APACHE را انتخاب کنید ، ابتدا باید PHP بر روی سرور شما نصب شده باشد و در کنار آن نیز حتما ماژول X-SENDFILE نیز وجود داشته باشد.
  • برای Nginx نیز همانند دیگر موارد وجود PHP الزامی بوده و ماژول X-ACCEL-REDIRECT باید بر روی سرور شما نصب شده باشد.
  • همچنین برای وب سرور LiteSpeed نیز در کنار PHP باید ماژول X-LiteSpeed-Location نصب شده باشد.
  • درصورتی که ماژول دانلودی بر روی سرور شما نصب نیست و فقط PHP نصب شده ، می توانید گزینه ی PHP Download را انتخاب نمایید.

جهت مشخص کردن هزینه هر دانلود بهتر هست با توجه به آرشیو تهیه شده و رعایت مصرف کننده این مورد تکمیل گردد.

فولدر هش – نکته خیلی مهم :

جهت جلوگیری از دست یابی به فایل های شما به صورت مستقیم می توانید چند فولدر تو در تو ایجاد کنید و فایل های اصلی خودرا در آنجا قرار دهید و درواقع باید فولدر تو در تو را در اینجا وارد کنید – البته این فیلد اجباری نیست و می توانید آن را نادید بگیرید.

آخرین گزینه که آیدی سرور می باشد ، می توانید به دلخواه برای آن یک آیدی یا شناسه در نظر بگیرید و سرور خودرا به ثبت برسانید.

ویرایش اطلاعات سرور اشتراک گذاری شده
ویرایش اطلاعات سرور اشتراک گذاری شده

پس از ورود اطلاعات شما به صفحه ی بالا هدایت خواهید شد که همان اطلاعاطیست که قبلا وارد کرده اید . حال فقط باید منتظر بمانید تا واحد مربوطه اطلاعات سرور شما را بازبینی کنند و مورد تایید قرار دهند.

عملیاتی کردن سرور جهت استفاده

ابتدا مجددا باید به بخش “سرور اشتراکی” مراجعه کنید و این بار به بخش “سرور های من” وارد شوید. در این بخش شما می توانید سرور های اشتراک گذاری شده خودرا مشاهده کنید و درصورتی که از وضعیت بررسی فنی خارج و تایید شده باشد، مطابق با تصویر زیر ، قسمت “فایل سرور” قابلیت دانلود خواهد داشت که شما باید آن را دانلود و در سرور خود قرار دهید.

دریافت فایل اشتراک گذاری سرور
دریافت فایل اشتراک گذاری سرور

پس از آپلود فایل “اشتراک گذاری سرور” در قسمت اصلی سرور کار به اتمام رسیده و درصورت وجود مشکل در تنظیمات ،بخش فنی با شما تماس خواهد گرفت.

2 – استفاده از سرور اشتراک گذاری شده و فعال سازی حساب مصرف کننده :

درصورتی که تمایل داشته باشید از سرور اشتراک گذاری شده استفاده کنید، ابتدا باید اسکریپت VIP نسخه Final را از قبل خریداری کرده باشید و حتما به نسخه 2.0 یا بالا تر ارتقا انجام داده باشید.

فعال سازی حساب مصرف کننده

جهت استفاده از سرور اشتراک گذاری شده باید یا حساب شما فعال باشد یا اینکه آن را مطابق با تصویر فعال کنید؛ برای فعال سازی آن کافیست به بخش “سرور اشتراکی” در حساب خود مراجعه کنید و بر روی فعال سازی کلیک ک

فعال سازی حساب مصرف کننده
فعال سازی حساب مصرف کننده
پرداخت و فعال سازی حساب مصرف کننده
پرداخت و فعال سازی حساب مصرف کننده

پس از طی شدن مرحله ی بالا و پرداخت و فعال سازی سیستم مصرف کننده امکان آن را خواهید داشت تا به لیست سرور های اشتراک گذاری شده دسترسی داشته باشید.

همانطور که مشاهده می کنید هر سرور دارای یک کد منحصر به فرد می باشد که می توانید نسبت به دسته بندی و قسمت هر دانلود یکی را انتخاب کنید.

استفاده از سرور در اسکریپت VIP

برای انجام چنین کاری ، ابتدا وارد پنل مدیریت اسکریپت VIP شده و از منوی مدیریت و زیر منوی سرور ها ، بر روی سرور اشتراکی کلیک بفرمایید.

افزودن سرور اشتراکی
افزودن سرور اشتراکی
افزودن سرور اشتراکی
افزودن سرور اشتراکی

در صفحه ی باز شده می توانید کد شناسه ی مورد نظر را وارد کنید و مشخص کنید سرور اضافه شده نیاز به اشتراک دارد یا مایلید به صورت رایگان دانلود از آن انجام شود.

توجه کنید چه دانلود اشتراکی باشد چه رایگان ، باید کیف پول خودرا در وب سایت وی آی پی سیستم شارژ بفرمایید تا با هر دانلود ، مبلغی از آن کسر و به حساب شخص صاحب سرور منتقل شود.

پس از افزوده شدن سرور ، با لینک وب سایت خود می توانید دایرکتوری خصوصی داشته باشید یا حتی دسترسی به آن را محدود کنید.

افزودن دیدگاه

آخرین نظرات