ایجاد محدودیت در زمان دانلود

ا

ایجاد محدودیت در زمان دانلود یکی از روش های موثر جهت جلوگیری از کپی شدن محتوای وب سایت شما می باشد. در ادامه این موارد را بررسی می کنیم.

کپی شدن محتوای وب سایت

ایجاد محدودیت در زمان دانلود

بارها شاید برای شما کپی شدن محتوای دانلودی اتفاق افتاده باشد ، که برخی از کاربران با خرید اشتراک دانلود شما ، کل محتوای دانلودی شما را دانلود و در وب سایت خود قرار می دهند.

دلیل کپی شدن محتوای دانلودی

این اتفاق معمولا به این دلیل رخ می دهد که محتوای دانلودی یا پخش آنلاین شما دارای ارزش می باشد و احتمالا در جای دیگر به راحتی قابل پیدا کردن نیست !

نکته ی قابل تامل در اینجاست که نتیجه ی جمع آوری دیتای دانلودی شما با یک چشم به هم زدن به راحتی توسط شخص دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های ایجاد محدودیت در زمان دانلود

ایجاد محدودیت در زمان دانلود می تواند روش های گوناگونی داشته باشد ولی قبل از هر چیزی باید بتوانیم یک الگو برای پیدان کردن این افراد پیدا کنیم !

بررسی دیتاسنتر ها در ایجاد محدودیت در زمان دانلود

یکی از نکات کلیدی در محدود سازی دانلود ، دیتاسنتر ها هستند؛ فرض کنید شخصی از وب سایت شما با سرور های فرضا Hetzner درحال دانلود می باشد ! نکته ای که وجود دارد ، یک کاربر عادی جهت مشاهده یا دسترسی به دیتای شما از طریق سرور های یک دیتاسنتر خارجی محتوای شمارو دانلود نمی کند ! پس با شناسایی و جلوگیری از دانلود برخی از دیتاسنتر ها ، می توان تا حد زیادی از کپی شدن دیتا جلوگیری کرد.

بررسی کشور ها جهت ایجاد محدودیت در زمان دانلود

همانند مورد دیتاسنتر ، برخی از لوکیشن ها یا کشور هایی که ارائه دهنده سرور هستند نیز می تواند در بررسی این موضوع خالی از لطف نباشد ! درواقع برخی از کشور ها که سرور های بدون کپی رایت ارائه می کنند ، با بستن آنها می توان تا حد کمتری نسبت به بستن دیتاسنتر جلوی کپی شدن محتوا را گرفت.

البته این روش بیشتر برای محدود کردن سرویس دهی نیز کاربرد دارد ؛ به طور مثال اگر قصد داشته باشید محتوایی را به هر دلیل مثل کپی رایت در اختیار برخی از کاربران کشورهای مختلف قرار ندهید ، این روش می تواند موثر باشد.

بررسی قاره ها در محدود سازی در زمان دانلود

یکی از نکاتی که می تواند در ایجاد جلوگیری از کپی شدن محتوا به شما کمک کند ، محدود سازی قاره ها می باشد. به این صورت که شما می تواند کل قاره ی اروپا را نسبت به محتوای خود محدود کنید !

فرضا کاربران شما همگی ایرانی هستند ، پس با بستن قاره ی اروپا و مجاز کردن تنها کشور ایران ، می توان کلیه دسترسی های مختلف را نسبت به محتوای خود تغییر دهید.

استفاده از روش های محدود سازی بدون دانش فنی

با داشتن اسکریپت VIP ، شما قادر خواهید بود در درجه ی اول محتوای دانلودی یا قابل پخش خودرا اشتراکی کنید ، که یک مرحله دسترسی به محتوای شمارا سخت تر می کند و سپس با دریافت پلاگین محدود سازی دانلود می توانید از کلیه روش های گفته شده بهره مند شوید.

افزودن دیدگاه

آخرین نظرات